29 Aralık 2010 Çarşamba

ALBİNONUN DÜŞLERİ


Albino ne zamandır burdaydı bilen yok . Ona kısa görünen zaman ,akıl çizgisiyle İspanyolca alıntılar arasında kurduğu köprünün doğallığıydı . Ciddi ciddi karayazı denilen bu yerde ,bu köprünün hemen başında çeşitli tuzakların ,korunakların hatta sıcak denebilecek bir tehlikenin çan bekçiliği işini yapmak düşmüştü kendisine .Ne kadardır burdayım düşüncesinin bizzat kendisi bile yetinmek için yeterli olabiliyordu .Düşüncelerin hırslarla çoşkulu bir çağındayız dostum ;çıplak bir beden görüldüğünde ;çıplak bir ruh belirdiğinde ya da anlayacağın dilden yazayım, binbir düşte stoacıların her türlü çileyi reva gördüğü bir zamandayız .Saf olan herşeye saldırı yapılması, düş kırıklığından ya da hayal imgesinden sıyrılmaktan öte karşılığının asla ödenemeyeceği yetemeyeceği düşüncesiyle duyulan korkulardan ibaret bir zamandayız dostum .Çocuksu düş kırıklıkları sokağına girilmez tabelelarına inat girilmiş olmasının; yasak ve güveni sarsıcılık yaratan o fırtınayı , o rüzgarları ve o rüzgarların güllerini ,yağmurları ve toz olma isteği ile yok olmak orda kaybolmak hazzına ulaşmasıdır .
Şiddetin eylemsizlikle verilmesi doz doz sistemimizin adı .Sezgisel bir yer içimde bunun adını koyuyor ben de anında unutuyorum .Her teslimiyet duygusu birşey emanet ediyor aklımıza, üstümüze, başımıza . Albino nasıl bir teslimiyet bu senden istenen ya da senin istediğin . İkisinin farkı var mı sanıyorsun dostum. Denge ise hayat ağırlıklarının iki uçta kalması . İster yürürüz sonuna ister yürümeyiz .Güvensiz sınırlar içinde ruhun tatlı şarkısı tutunacak tek bir yer parçası ararken yıllardır, kendine söyle şimdi Albino adını koyduklarını .Boşver beni boşver anlaman gerekmez .Yorgun konuşmalardan geliyorum artık , aslında hiç olmamış kırıklıklardan , oluyormuş gibi yapan bir hayat aralığından geliyorum artık bir aynadan yansıyan . Kaçın kaçın dikkat ayna kırıkları .Bu konuda da, her konuda olduğu gibi klişeler tuzağına düşeriz dostum. Eylemsizliğinin her an etimi nasıl bir bıçakla kanırttığını, bu çağın Albino sana yeri dolmayacak mısralar bıraktığı hatırla . Aynı dilden seslenememek birine başka diller konuşmayı hiç unutma . Albino dostum; sen denen şeyin, içine hiç bakmadığın bir gözün içinde, bu şehirde bir yerde olduğunu hiç ama hiç unutma .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder







Kendi masalını kendine anlatmayan hayatı anlatmasa da olur ...Tek kitabımız odur ....